Indikátory kvality
v sociálních službách

Indikátory kvality v sociálních službách

Popis projektu

Projekt řeší neexistenci uceleného přehledu indikátorů, jejichž prostřednictvím je možné efektivně měřit kvalitu poskytované sociální služby.

Zvyšování kvality obecně, ale i sociálních služeb patří k závazkům vlády ČR a také Ministerstva práce a sociálních věcí – Charta kvality podepsaná ze strany MPSV, národní program Česká kvalita, Národní strategie rozvoje sociálních služeb na období 2016, 2025, Strategie Národní politiky kvality v České republice na období let 2016 až 2020. Zvyšování kvality v sociálních službách patří také mezi hlavní cíle a poslání APSS ČR. Vycházíme z obecně platné premisy, že pokud chceme kvalitu měřit, musíme ji umět nejprve kvantifikovat, což může být v oblasti sociálních služeb někdy poměrně složité.

Indikátory kvality v sociálních službách

Realizace projektu

Fokusní skupiny I.

Fokusní skupiny I.

V první vlně Fokusních skupin byli účastníci seznámeni s prvotním návrhem soboru indikátorů kvality, metodickým postupem a platformou a od účastníků byla získána zpětná vazba.

Fokusní skupiny II.

Fokusní skupiny II.

V druhé vlně fokusních skupin bylo prezentováno modifikované řešení na základě získané zpětné vazby z prvního setkání.

Kulatý závěrečný stůl

Kulatý závěrečný stůl

Závěrečným kulatým stolem byla ukončena realizace fokusních skupin za účasti osob zapojených v rámci této aktivity a zájemců z řad poskytovatelů sociálních služeb.

Indikátory kvality v sociálních službách

Harmonogram
projektu

Metodika indikátorů kvality v sociálních službách

Metodika

K nově vytvořenému souboru vzorových indikátorů pro měření kvality v sociálních službách vznikl metodický postup pro práci, použití a interpretaci indikátorů.

Benchmarking

Benchmarking

Díky tomuto nástroji je možné anonymní celorepublikové srovnání kvality v poskytování sociálních služeb.

Vzdělávání

Připravujeme pro Vás seminář Jak správně pracovat s Indikátory kvality v sociálních službách.

Indikátory kvality v sociálních službách

Dotazy a odpovědi

Dobrý den, prosím, jaké sociální služby se mohou zapojit do bechmarkingu?

Zapojit se mohou pobytové, terénní, ambulantní služby a občanské poradny.

Za jakých podmínek se může naše zařízení zapojit do realizace projektu Indikátory kvality v sociálních službách?

Realizace projektu bude ukončena v srpnu 2022, nicméně i po ukončení projektu může vaše organizace využít soubor indikátorů, metodický postup, jak pracovat s indikátory, nebo webovou platformou.

Musí být naše organizace členem APSS ČR, abychom se mohli zapojit do benchmarkingu za účelem celostátního srovnání?

Ne, členem APSS ČR být nemusíte. Jedním z cílů Asociace je totiž podporovat a zvyšovat kvalitu poskytovaných sociálních služeb v České republice, a to nejen v rámci členské základny.

Nabízí APSS ČR i jiné modely měření kvality?

Jak získám přístup do benchmarkingu?

Přístup získáte jednoduše, kontaktujte administrátora projektu na e-mailu: asistentka@apsscr.cz, který vám následně zašle přístupové údaje.

Ano, plánujete realizaci semináře, na kterém bychom se blíže seznámili s tím, jak využít a aplikovat jednotlivé indikátory v naší sociální službě?

Ano. Plánujeme prezenční i on-line semináře, kde jednotliví členové realizačního týmu představí možnosti využití výstupů, které vznikly v rámci realizace projektu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz?