Indikátory kvality
v sociálních službách
Popis projektu
Projekt řeší neexistenci uceleného přehledu indikátorů, jejichž prostřednictvím je možné efektivně měřit kvalitu poskytované sociální služby.
Zvyšování kvality obecně, ale i sociálních služeb patří k závazkům vlády ČR a také Ministerstva práce a sociálních věcí – Charta kvality podepsaná ze strany MPSV, národní program Česká kvalita, Národní strategie rozvoje sociálních služeb na období 2016, 2025, Strategie Národní politiky kvality v České republice na období let 2016 až 2020. Zvyšování kvality v sociálních službách patří také mezi hlavní cíle a poslání APSS ČR. Vycházíme z obecně platné premisy, že pokud chceme kvalitu měřit, musíme ji umět nejprve kvantifikovat, což může být v oblasti sociálních služeb někdy poměrně složité.
Realizace projektu
Fokusní skupiny I.
V první vlně Fokusních skupin byli účastníci seznámeni s prvotním návrhem soboru indikátorů kvality, metodickým postupem a platformou a od účastníků byla získána zpětná vazba.
Fokusní skupiny II.
V druhé vlně fokusních skupin bylo prezentováno modifikované řešení na základě získané zpětné vazby z prvního setkání.
Kulatý závěrečný stůl
Závěrečným kulatým stolem byla ukončena realizace fokusních skupin za účasti osob zapojených v rámci této aktivity a zájemců z řad poskytovatelů sociálních služeb.
Harmonogram
projektu
Metodika
K nově vytvořenému souboru vzorových indikátorů pro měření kvality v sociálních službách vznikl metodický postup pro práci, použití a interpretaci indikátorů.
Benchmarking
Díky tomuto nástroji je možné anonymní celorepublikové srovnání kvality v poskytování sociálních služeb.
Vzdělávání
Připravujeme pro Vás seminář Jak správně pracovat s Indikátory kvality v sociálních službách.
Dotazy a odpovědi
Dobrý den, prosím, jaké sociální služby se mohou zapojit do bechmarkingu?
Zapojit se mohou pobytové, terénní, ambulantní služby a občanské poradny.
Za jakých podmínek se může naše zařízení zapojit do realizace projektu Indikátory kvality v sociálních službách?
Realizace projektu bude ukončena v srpnu 2022, nicméně i po ukončení projektu může vaše organizace využít soubor indikátorů, metodický postup, jak pracovat s indikátory, nebo webovou platformou.
Musí být naše organizace členem APSS ČR, abychom se mohli zapojit do benchmarkingu za účelem celostátního srovnání?
Ne, členem APSS ČR být nemusíte. Jedním z cílů Asociace je totiž podporovat a zvyšovat kvalitu poskytovaných sociálních služeb v České republice, a to nejen v rámci členské základny.
Nabízí APSS ČR i jiné modely měření kvality?
Ano, Asociace nabízí následující modely:
• Značku kvality v sociálních službách,
• E- Qalin,
• Audity
• Expertní hodnocení spokojenosti uživatelů a zaměstnanců v pobytových zařízeních sociálních služeb
Jak získám přístup do benchmarkingu?
Přístup získáte jednoduše, kontaktujte administrátora projektu na e-mailu: asistentka@apsscr.cz, který vám následně zašle přístupové údaje.
Ano, plánujete realizaci semináře, na kterém bychom se blíže seznámili s tím, jak využít a aplikovat jednotlivé indikátory v naší sociální službě?
Ano. Plánujeme prezenční i on-line semináře, kde jednotliví členové realizačního týmu představí možnosti využití výstupů, které vznikly v rámci realizace projektu.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz?